PODSTAWOWE DANE:
Producent - Piranha Bytes
Wydawca - JoWooD
Dystrybutor PL - CD Projekt
Data premiery ¶wiat - 22.08.2003
Polska - 20.01.2005
Tryb gry - single player
No¶nik - 1 CD
Wymagania sprzêtowe:
Pentium III 1.2 GHz, 512MB RAM, 64MB akcelerator 3D
OPIS GRY:
The Night of the Raven to oficjalne rozszerzenie do jednej z najpopularniejszych gier role-playing 2002 roku, czyli Gothic II. W przeciwieñstwie do innych dodatków, gdzie zazwyczaj dostajemy do dyspozycji jedynie nowe obszary czy przedmioty, twórcy z zespo³u developerskiego Piranha Bytes poszli o krok dalej – do podstawowej wersji gry wpleciono now±, rozbudowan± historiê praktycznie niezwi±zan± z g³ówn± fabu³± Gothic II. Postarano siê równie¿ o znaczne zmodyfikowanie ju¿ istniej±cego ¶wiata (nie oznacza to jednak zmiany po³o¿enia kluczowych lokacji, tylko rozbudowanie ich oraz pojawienie siê wielu dodatkowych sekretów, itp.). Zastosowane rozwi±zanie wymusza na posiadaczach dodatku przechodzenie ca³ego programu od pocz±tku (wszystkie save'y z „samego” Gothic II staj± siê bezu¿yteczne po zainstalowaniu dodatku). Z drugiej strony jednak patrz±c, liczba nowo¶ci czy implementowanych poprawek w pe³ni rekompensuje tê niedogodno¶æ.
Akcja The Night of the Raven jest skonstruowana tak, by gracze mogli przej¶æ dodatek niemal ca³kowicie omijaj±c fabu³ê podstawowej gry. Rozszerzenie wprowadza do oryginalnego Gothic II szereg nowych lokacji (d¿ungla, jaskinie, etc.), oko³o 100 bohaterów niezale¿nych (NPC-tów), unikatowe przedmioty (np. specjalny amulet, w którym ¿yje wró¿ka pomagaj±ca przy szukaniu warto¶ciowego ekwipunku), czary, umiejêtno¶ci, czy potwory (w stylu niebezpiecznych nied¼wiedzi). Podczas naszej wêdrówki mo¿emy równie¿ spotkaæ postacie znane z pierwszego Gothica, które nie pojawi³y siê w czê¶ci drugiej.
Wybór profesji powiêkszy³ siê o nowe alternatywy. W The Night of the Raven mamy mo¿liwo¶æ „przydzielenia” prowadzonemu bohaterowi roli morskiego pirata, lidera gangu bandytów, czy (zupe³ne novum) Maga Wody. Ci ostatni dzia³aj± w pe³nej konspiracji, nie ujawniaj±c swych mocy osobom pobocznym (chyba, ¿e sytuacja nie pozostawi im innego wyj¶cia), dlatego dostanie siê w szeregi ich grupy wymaga od graczy sporo wysi³ku...
Twórcy omawianego rozszerzenia postarali siê tak¿e o usprawnienia silnika gry (dopracowano g³ównie efekty audio-wizualne), jak równie¿ usuniêcie wszystkich wykrytych b³êdów programistycznych, z którymi mieli¶my do czynienia w oryginalnym Gothic II.
Offline